Юридичний бізнес являє собою гру, яка часто виходить за межі заздалегідь встановлених правил. Саме тому, щоб бути переможцем, необхідно не тільки уникати своїх власних помилок, але і витягти уроки з досвіду колег. Юристам, що зважилися відкрити власну справу, ніяк не уникнути неправильних вчинків.
Всі помилки умовно ділять на три групи, а саме: адміністративна сфера, відносини, пов'язані з клієнтами, а також професійна сфера. Спочатку визначимо стандартні помилки юристів, які вирішили відкрити власний бізнес.
Адміністративна сфера
Головна помилка - створення нової фірми «на одних словах»
Буде великою помилкою починати бізнес лише на базі усного договору. Часто партнери тільки оговорюють базові умови роботи без письмового оформлення. Фактично, про що б Ви раніше не домовлялися, будь це звичайний розмір внесків до загального бізнесу або ж питання розподілу управлінських обов'язків, а також плани на подальший розвиток фірми, завжди намагайтеся складати якісь відповідні документи (наприклад, договори, протоколи, статути). У результаті, можна буде документальним чином закріпити головні організаційні моменти діяльності фірми.
Друга поширена помилка - це відкриття компанії на кредитні або ж позикові кошти
Для нової юридичної компанії знадобиться стартовий капітал. Але буде краще не дивитися на якісь позикові або кредитні кошти. Так як необхідно пам'ятати про те, що сам по собі кредит треба буде повертати разом з відсотками. Буде краще заздалегідь дати правильну оцінку власним фінансовим можливостям, в тому числі, можливості подальшого повернення грошових коштів. Природно, що в ідеалі треба покладатися на самих себе.
Третя помилка, що зустрічається - це неправильний підбір команди
Треба заснувати команду справжніх професіоналів, яка у важкий момент не підведе і буде завжди готова слідувати зі своїми колегами до самого кінця. При встановленні Вами партнерських відносин, буде краще розподілити обов'язки. Приміром, хтось тісно займається правовою практикою, а хтось просто вкладає гроші. Вкрай важливо, щоб Ваші партнери відмінним чином доповнювали один одного, наприклад, один партнер більше займається аналітикою, другий партнер представляє інтереси своїх клієнтів у судах, а от третій партнер займається пошуком нових клієнтів.
Четверта помилка - неправильне делегування обов'язків
Звичайна проблема молодих юридичних компаній полягає у відсутності справжнього грамотного делегування наявних обов'язків між різними юристами та партнерами фірми. Як підсумок, одна або ряд сфер Вашої діяльності необхідного розвитку не отримає. Щоб не виникло такої ситуації, буде найкраще укласти спеціальну партнерську угоду.
5-а помилка - використання не за призначенням фінансів
Весь зароблений гонорар треба правильним чином інвестувати у власний бізнес. Для цього знадобиться мати потрібну уявлення про інтереси компанії і плани її подальшого розвитку. До слова, гроші інвестуйте в придбання власного офісу, в рекламу правових послуг або ж на поліпшення кваліфікації ключових співробітників.
Відносини, пов'язані з клієнтами
Перша помилка, що зустрічається - це невиконання обіцянки, даної першому клієнту
Щоб будувати зі своїми клієнтами належні взаємини, знадобиться досвід. Поширена помилка багатьох початківців- керівників юридичної фірми - невміння сказати клієнту тверде «ні» при можливому стовідсотковому програші. Якщо юрист дає направо і наліво заздалегідь нездійсненні обіцянки, то він фактично ставить самого себе у складне тупикове становище.
2-а помилка - не будуйте свої відносини на довірі
Вашому партнеру «з ходу» дуже важко оцінити адекватним чином платіжну спроможність клієнта. Щоб надалі не довелося судитися разом з клієнтом з приводу неоплаченого гонорару, буде найкраще брати передоплату не менше п'ятдесяти відсотків. Тому, з клієнтом буде краще завжди укладати окремий письмовий договір, де належним чином прописувати права та обов'язки двох сторін, в тому числі, безпосередній розмір гонорару.
3-тя помилка - відсутність власного підходу до елітних клієнтів
Необхідно відзначити, що серйозною помилкою молодої компанії виступає неуважність до своїх VIp клієнтів. Часто молоді юристи-початківці ставляться однаково до всіх клієнтів. Це підтверджує сумлінність компанії, але також і призводить до стрімкої втрати серйозного клієнта, який бажає отримувати юридичні консультації швидше. Тому, вмійте правильно розставляти пріоритети, вибираючи персональний підхід для кожного клієнта.
Професійна сфера
Найперша помилка - не будьте універсальним майстром
Юридичні фірми часто повідомляють про те, що надають юридичні послуги у всіх правових галузях. По правді сказати, це не серйозний підхід до такої справи. Просто неможливо займатися всім абсолютно і бути фахівцем у всіх юридичних тонкощах. Від цього підходу страждає, в першу чергу, клієнт, який отримує неякісну послугу. В результаті, це відбивається і на подальшій репутації компанії.
Друга помилка - це надання юридичних типових послуг
Велика конкуренція просто штовхає новачків займатися тими послугами, які взагалі не надають інші юридичні фірми. Наприклад, я вважаю, що юридична допомога сім'ям, може бути досить оригінальною послугою. Треба охопити відразу кілька галузей права: сімейне, цивільне, спадкове, нерухомість. Цілком може бути помилкою звичайне копіювання існуючої послуги у своїх конкурентів, що приносять їм пристойний дохід.
3-тя помилка - не йдіть а компроміс з власною совістю
Дуже часто клієнти запитують у своїх юристів, чи можуть вони серйозно вплинути на ведучого справу суддю, є у них якийсь «вихід» на конкретний суд. Така практика не личить кваліфікованого юриста, додатково це може призвести до формування поганого іміджу компанії в цілому. В результаті, юрист буде цінним клієнтові аж ніяк не в якості професіонала, а в якості посередника між судом і самим клієнтом.
Це, мабуть, основні помилки початківців бізнесменів з юридичною вищою освітою. Але це зовсім не догма, будь-який юрист може вибирати власну оптимальну формулу бізнесу.